5 salesboeken om sterker uit de quarantaine te komen

Het Coronavirus dwingt ons om thuis te blijven en je dagen anders in te delen. De tuin is opgeknapt, Netflix kent geen geheimen voor je, kortom je hebt misschien wel tijd over doordeweeks. Wellicht heb je nu tijd om dingen op te pakken waar je anders niet aan toekomt óf om je kennis op het gebied van sales bij te spijkeren. Onze boodschap is: investeer in jezelf, juist nu! Nu is het de tijd om die voorsprong in kennis en handelen in te zetten.

Wat levert het je op?

– Met de opgedane kennis kun jij jezelf onderscheiden in het sales proces ten opzichte van de concurrent.

– Als je elke dag één uur leest over je vak, verslind je één boek per week – dat maken er 50 per jaar. Doe dit 3 jaar lang en je wordt één van de meest competente, best betaalde sales professionals in je branche.

– Je vergroot je zelfvertrouwen met de opgedane kennis.

– Je krijgt er nieuwe energie van.

– Het traint je concentratievermogen.

– 6 minuten lezen per dag helpt je om stress te verminderen.

– Geeft je nieuwe inzichten die je kunt omzetten in gedrag, wat kan leiden tot gewenste “out-of-the box” resultaten. Die inzichten die juist in crisistijden het verschil maken.

Hoog tijd dus om de quarantaine nuttig te gebruiken en je intellectuele drijfveren aan te spreken. Om je niet te laten verdwalen in het grote aanbod boeken hebben wij de meest gewaardeerde salesboeken op een rijtje gezet. Enjoy!

1. Antony Robbins – ‘Ongekende vermogen’

Dit boek van grootmeester Anthony Robbins leert je wat Neuro-Linguïstisch Programmeren (NLP) is, en wat je ermee kan doen. Het centrale thema is simpel: als je een welbepaald doel kan visualiseren, dan heeft die interne gedachte een positief effect op wat je ervaart, hoe je handelt en finaal ook op de resultaten die je bereikt. Hoe alles precies werkt, alsook de succesformules, vind je in dit boek. Dit inspirerende boek helpt bij de ontwikkeling van je volledige potentieel! Anthony Robbins is de absolute nummer 1 in de wereld van persoonlijke ontwikkeling. Hij wordt de leider onder de leiders genoemd.

2. Neil Rackham – ‘S.P.I.N. Selling’

De Amerikaan Neil Rackham is bekend vanwege zijn baanbrekende boek S.P.I.N. Selling, vertaald als Spin Verkooptechniek. Met een team van dertig onderzoekers deed hij twaalf jaar lang onderzoek naar de effectiviteit van telefonische verkoop. Ze analyseerden 35.000 telefoongesprekken in meer dan twintig landen.

Het resultaat van dit dertig miljoen dollar kostende onderzoek is het boek S.P.I.N. Selling, waarin hij beschrijft welke verkooptechnieken werken onder welke omstandigheden en bij welke typen verkoop. De afkorting S.P.I.N. staat voor Situation, Problem, Implication en Need: Rackham voegt daar de Pay-off nog aan toe. Klinkt dat bekend in de oren? Dat kan, want veel kennis die wij dagelijks gebruiken in het verkoopvak, is door Rackham wetenschappelijk onderbouwd. Verplichte kost, kortom.

3. Jos Burgers – ‘Geef nooit korting!’

Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de afgelopen crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. In ‘Geef nooit korting!’ laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe je het beste met deze prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe je prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. Daar komt ook nog bij dat onze eigen invloed op de prijs veel groter is dan we vaak denken.

4. Mirjam Wiersma – ‘Zakelijk flirten’

Wil je graag op dezelfde golflengte zitten met je gesprekspartner? Je zakelijke gesprek laten sprankelen? De ander overtuigen en verleiden tot het aannemen van je boodschap? Zakelijk flirten laat zien hoe je met je charme en de juiste focus mensen enthousiast maakt. Het boek staat vol concrete tips en voorbeelden hoe je gesprekken kunt sturen. Leer hoe je altijd een goede eerste indruk maakt, hoe je voor een goede werksfeer zorgt en hoe je met woorden kunt boeien. Leer ook de lichaamstaal van je gesprekspartners (én van jezelf) te interpreteren. Zo krijg je meer voor elkaar!

5. Jan Bommerez – ‘FLOW en de kunst van het zakendoen’

Als je topverkoper of topondernemer wilt worden, moet je een persoonlijke transformatie ondergaan, zegt dit boek. Die transformatie is te vinden door de weg te volgen naar zelfkennis, zelfontplooiing en eenheid met de natuur en met het leven. Als je goed op weg bent kom je in een staat van Flow, dat is een “optimale staat van ervaring.” Dan ben je spontaan creatief en gebruik je je potentieel optimaal. Dit boek legt uit hoe zelfontplooiing helpt om zakelijk succes en persoonlijk geluk te ervaren.

Deel insight